Jakie wizytówki wybrać jednostronne czy dwustronne?

Jaki typ wizytówek bardziej sprawdzi się w przypadku mojego biznesu: jedno- czy dwustronne - takie pytanie zadaje sobie praktycznie każdy, kto wybiera tą formę komunikacji ze swoim klientem. Odpowiadamy na to pytanie.

Różnice i zastosowanie

Podstawowa różnica między tymi dwoma rodzajami wizytówek polega na ilości wolnego miejsca, które mamy do swojej dyspozycji. Więcej przestrzeni oferują nam wizytówki dwustronne. Druga istotna różnica to zastosowanie. W przypadku, gdy prowadzimy prostą działalność wówczas lepiej sprawdzą się wizytówki jednostronne - jasne w przekazie i eleganckie. Aby nadać im jeszcze bardziej ekskluzywnego charakteru warto wybrać wizytówki foliowane matowo. Jeśli jednak prowadzimy dużą firmę usługową i zależy nam na dokładnym poinformowaniu klienta o zakresie naszej działalności, wówczas powinniśmy zdecydować się na wizytówkę dwustronną. W przeciwnym wypadku ryzykujemy brakiem czytelności, czym możemy skutecznie zniechęcić klienta do kontaktu z nami. Chcąc, aby nasze dwustronne wizytówki przyciągały uwagę warto je pokolorować, a zastosowane odcienie pogłębić przy pomocy błyszczącej folii.

RCena wydruku

Nie bez znaczenia dla podejmowanego wyboru jest też cena wizytówek. Tańsze są oczywiście jednostronne, lecz mogą być mniej efektywne. Głównie jeśli chodzi o ilość informacji, jakie chcemy na nich zawrzeć. Dwustronne są dużo droższe, ale jednocześnie dają o wiele więcej możliwości kreatywnego zaprezentowania naszych usług. Ceny wizytówek uzależnione są także od metody ich wykonania (uszlachetnienia). Najdroższe są wizytówki lakierowane . Na drugim miejscu znajdują się matowe. Opcja najtańsza to błyszcząca folia.

Podsumowując: pamiętajmy, że wizytówka to rodzaj komunikatu wysyłanego do klienta. Od tego, jak bardzo będzie on jasny i czytelny, a jednocześnie atrakcyjny, zależy często przyszłość naszego biznesu. Zadbajmy więc nie tylko tylko o ilość i jakość informacji, ale również o sposób ich oprawy. Jeśli całość stworzy estetyczną kompozycję możemy być pewni powodzenia i tego, że klient z pewnością nas odwiedzi.